Te vagy a niche

Te vagy a niche

A minap egy kedves, régi ismerőssel találkoztam, aki nemrégiben szemüveges lett. Trendi, arany színű, apró kövekkel kirakott szemüvegkeretet szerzett be. A szemüveg szponzor termék, ő pedig termék nagykövet. A napjait gyakorlatilag a színpadon tölti, címlapon vagy képernyőn szerepel. Minden adott ahhoz, hogy egy-egy szemüveg az ő segítségével találjon gazdára.

Elvileg. De vajon a közönség soraiból hányan tudják megvásárolni ezt a márkát a fizetésükből? – tette fel a kérdést.

Azt javasoltam neki, hogy váltsunk nézőpontot. Tegyük fel azt a kérdést, hogy ő maga miért tette le a voksát a szemüveg mellett? Milyen fontos problémáját oldotta meg a szemüveg? Elmesélte, hogyan fedezte fel, hogy egyre homályosabb a látása. A tünet szédüléssel, fejfájással, rosszulléttel párosult. Rámutatott arra is, hogy a választáskor az is fontos volt számára, hogy a szemüveg öltöztesse és passzoljon a stílusához.

Kik lehetnek tehát a valódi vásárlók? Akik hasonlóak őhozzá:

  1. látás problémájuk van, és éppen szemüveg keretet keresnek,
  2. hasonló tüneteket tapasztalnak, de orvosnál még nem jártak,
  3. fontos számukra a stílus,
  4. érdekli őket, hogy ő hogyan oldotta meg ezt az égető problémát.

Termék nagykövetként segítséget nyújtasz. Azzal, hogy a releváns, hiteles információval szolgálsz, időt spórolsz a hasonló problémával küzdő embereknek. Nekik már nem feltétlenül kell keresgélniük, órákat tölteni az Interneten, vásárlói tapasztalatok után kutatva. Ha megbízható brand vagy a feliratkozóid számára, nekik nincs más dolguk, mint követni az influencer hatást! A megtakarított idő értéke pedig pénzben mérhető.

Rejlik itt még egy tanulság. Ha Te magad vagy a niche, ez egyben azt is jelenti, hogy a hozzád hasonló emberek számára számos megoldással szolgálhatsz a felmerülő élet- problémák kapcsán. Fel is lehet lélegezni, nincs eladási kényszer, nincs szükség arra, hogy pussolj minden szembe jövőt – elég, ha csak annyit mondasz: ohhh, milyen jól látok végre!

Comments

No comments yet. Why don’t you start the discussion?

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük