A minap egy kedves, régi ismerőssel találkoztam, aki nemrégiben szemüveges lett. Trendi, arany színű, apró kövekkel kirakott szemüvegkeretet szerzett be. A szemüveg szponzor termék, ő pedig termék nagykövet. A napjait gyakorlatilag a színpadon tölti, címlapon vagy képernyőn szerepel. Minden adott ahhoz, hogy egy-egy szemüveg az ő segítségével találjon gazdára.
Elvileg. De vajon a közönség soraiból hányan tudják megvásárolni ezt a márkát a fizetésükből? – tette fel a kérdést.
Azt javasoltam neki, hogy váltsunk nézőpontot. Tegyük fel azt a kérdést, hogy ő maga miért tette le a voksát a szemüveg mellett? Milyen fontos problémáját oldotta meg a szemüveg? Elmesélte, hogyan fedezte fel, hogy egyre homályosabb a látása. A tünet szédüléssel, fejfájással, rosszulléttel párosult. Rámutatott arra is, hogy a választáskor az is fontos volt számára, hogy a szemüveg öltöztesse és passzoljon a stílusához.
Kik lehetnek tehát a valódi vásárlók? Akik hasonlóak őhozzá:
- látás problémájuk van, és éppen szemüveg keretet keresnek,
- hasonló tüneteket tapasztalnak, de orvosnál még nem jártak,
- fontos számukra a stílus,
- érdekli őket, hogy ő hogyan oldotta meg ezt az égető problémát.
Termék nagykövetként segítséget nyújtasz. Azzal, hogy a releváns, hiteles információval szolgálsz, időt spórolsz a hasonló problémával küzdő embereknek. Nekik már nem feltétlenül kell keresgélniük, órákat tölteni az Interneten, vásárlói tapasztalatok után kutatva. Ha megbízható brand vagy a feliratkozóid számára, nekik nincs más dolguk, mint követni az influencer hatást! A megtakarított idő értéke pedig pénzben mérhető.
Rejlik itt még egy tanulság. Ha Te magad vagy a niche, ez egyben azt is jelenti, hogy a hozzád hasonló emberek számára számos megoldással szolgálhatsz a felmerülő élet- problémák kapcsán. Fel is lehet lélegezni, nincs eladási kényszer, nincs szükség arra, hogy pussolj minden szembe jövőt – elég, ha csak annyit mondasz: ohhh, milyen jól látok végre!